onsdag 21 januari 2009

Vem Jag Är

Jag sitter här efter en galen liten tripp upp till Åre för att hälsa på mina små mysiga vänner däruppe. Robin, Torbjörn och Viktor säsongar ju där så det känns ju inte som att jag kan åka iväg till London utan att ha träffat dem. Jag har ju saknat dem ju! Jag träffade även Jenny - och ja. Hon har nått speciellt, verkligen - jag har saknat henne jättemycket också och det märkte jag igår!

Åka upp i bil - knappt någon sikt och ligga bakom en lastbil som yr upp snö så att man knappt ser nått - och åka hem i tåg för att André och Johan valde att stanna kvar tills imorrn. Jag hade hoppats på att det skulle åka tillbaka idag så att vi skulle kunna åka hyfsat tidigt - men icke! För det första var inte en käft särskilt körduglig imorse och för det andra så hade de inte räknat med att åka tillbaka.

Det var en flippad kväll igår och vi träffade sjukt många roliga människor. Viktors arbetskamrater uppe i Nya HSB (våga vägra "torpet"), var nästan höjdpunkten.

Jag hade gärna stannat bra mycket längre i Åre, men plikten kallar här hemma. Att det blev så sent som 15:43 berodde på att vi inte tog oss upp och iväg innan dess.

Vad var det värsta av allt..? Tågbiljettsfan kostade mig 150:-... HUNDRAFEMTIO KRONOR?!?!?! VA?!?! Det är ju bara SKADAT! Min tågbiljett till Skavsta går på 350:- och mitt flyg till London går på 400:-.. SJ måste börja införa fasta priser på vältraffikerade sträckor.. Har avslutat med att träffa Tysken på stan och att käka middag hemma hos Chrille och Sandra! Nu har jag bara suttit hemma - degat - dragit igenom "Versioner vol. 2" av DJ Large som var ett förbaskat roligt mixtape.

Jag flyttar till London om 2 dagar..
Är jag beredd..? Nej.
Är jag stressad..? Ja.
Känns det som om världen snurrar en aning för fort..? Ja.

Det kommer bli jättebra, jag vet det själv, men det känns ändå som ett stort steg i mitt liv. Hela den här veckan har liksom blivit ett gigantiskt kliv rätt in i någon form av vuxenvärld. Körkort på en Måndag och flytta på en Fredag. Ca-razy. Får se vad som hinns med i umgängesväg imorrn, för jag måste få klart ALLT.

Nu väntar sängen - and I like it!

Fred på jorden och kärlek överallt!

2 kommentarer:

Fun fact! sa...

Lycka till med flytten. Själv så är jag i Uppsala nu och är med Johan ^^

Anonym sa...

Vill bara påpeka att jag ville åka hem onsdagmorgon, men Johan bestämde sig kvällen innan att han ville stanna kvar, och eftersom det är hans bil tyckte jag inte att jag hade särskilt mycket att säga till om. Jag tyckte att vi skulle åka hem, eftersom vi pratat om det och eftersom jag visste att du var stressad, men mja. :/