söndag 18 januari 2009

Colours

P3s guldgala såg ut som följer (där vinnare är kursiva):

Årets grupp
Afasi & Filthy - Fläcken
In Flames - A sense of purpose
Johnossi - All they ever wanted
Sugarplum Fairy - The wild one
Those Dancing Days - In our space hero suits

Årets grupp kan jag köpa, jag har inte storpejl på nån av grupperna förutom In Flames och det hade varit en rolig seger.

Årets artist
Anna Ternheim - Leaving on a mayday
Hello Saferide - More modern short stories from Hello Saferide
Håkan Hellström - För sent för edelweiss
Markus Krunegård - Markusevangeliet
Veronica Maggio - Och vinnaren är...

Årets artist..? Nog för att den gode Håkan blev sönderhypad med sin "..edelweiss"-platta - men både Hello Saferide och Veronica Maggio håller jag högre.


Årets nykomling

Amanda Jenssen - Killing my darlings
Hästpojken - Caligula
Kleerup - Kleerup
Lykke Li - Youth novels
Parken - Länge leve Parken

Att årets nykomling var Lykke Li istället för den extremt högre tippade Kleerup tycker jag var konstigt.


Årets låt

Adam Tensta - My cool
Amanda Jenssen - Do you love me
Kleerup/Titiyo - Longing for lullabies
Markus Krunegård - Jag är en vampyr
Takida - Curly Sue

Årets låt..? Jag är en vampyr..? Eh..? Hur utser man årets låt för jag skulle sätta My Cool på den platsen vilken dag som helst. Var fanns "Pjanoo" för övrigt..?

Guldmicken (tilldelas årets bästa liveakt)
Familjen
Håkan Hellström
Kent
Miss Li
The Hellacopters

Årets liveakt - Håkan? Jag får väl köpa att han får flest flickor i yngre tonåren att skrika. Han ger järnet. Men... Det är Håkan...


Årets dans

Eric Prydz - Samlad produktion
John Dahlbäck - Winners & fools
Mikael Stavöstrand - Samlad produktion
Pär Grindvik - Samlad produktion
Style of Eye - Duck, cover & hold

NU KRÄVER JAG EN FÖRKLARING!!
Vaddå Style of Eye..?! Försöker Juryn att vara "alternativ" eller vad f**n är grejen? John Dahlbäcks hela samlade produktion tycker jag borde ha varit nominerad. Och att både Pär Grindvik och framför allt Eric Prydz fick kliva ner?! För i HEL**TE juryn! Skärp er!

Årets hiphop/soul
Afasi & Filthy - Fläcken
Blandade artister - Museum of future sound vol 2 (Skweeesamling, Frans Carlqvist)
Form One - Behind blue eyes
Lazee - Setting standards
Veronica Maggio - Och vinnaren är...

Absolut inget att säga! Men jag hade hellre sett att Afasi & Filthy blivit årets grupp och att årets Hiphop gått till Lazee.


Årets pop

Air France - No way down
Dungen - 4
El Perro del Mar - From the valley to the stars
Frida Hyvönen - Silence is wild
Lykke Li - Youth novels

Här kunde Lykke Li ha vunnit! Vilka fasen är El Perro del Mar?

Årets rock/metal
Burst - Lazarus bird
Henry Fiat's Open Sore - Mondo blotto
In Flames - A sense of purpose
Opeth - Watershed
Pascal - Galgberget

Inga kommenterar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Kan inte Håkan bara förstå att han är ful och äcklig och ingen vill ha honom... Jag höll på att få krupp under galan. Årets artist???!!! Jag blir tokig!