tisdag 27 januari 2009

Detune (London day 3)


Inga svennar alls än. Inget av våra scheman verkar stämma överens, men imorrn ser det ut som att det eventuellt blir av att träffas. Vi får se hur det blir med den saken.

Jag var ute och strosade runt Leicester Square, Piccadilly Circus och Oxford Circus igår och njöt av att vara utomlands. Det är så mycket att se och så mycket att göra att man knappt vet var man ska börja, men jag började med att gå på bio!

Det som jag trodde skulle bli en 2 timmar lång popcorn-actionfest visade sig faktiskt bli en riktigt bra fantasyfilm. Väl genomtänkt, bra skådespel och det knyter liksom ihop säcken på historien bra. Underworld 3 är faktiskt riktigt sevärd om det är så att du gillade de övriga filmerna! Kom hem i okej tid och satte mig ner och började producera musik. Jag lekte runt lite med de vanliga demo-samplingarna i Ableton och det blev väl nån variant av början på en electro-låt. Har faktiskt tänkt göra klart den bara för att öva - för är det nått jag behöver är det att öva. Ableton är en fantastisk programvara, men jag har långt ifrån lärt mig att behärska alla finesser och tricks. Det kommer en tid för det med!

Särskilt efter idag kan vi väl säga!

Jag har insett att jag bara har en enda lärarledd lektion i veckan - Måndagar från 11:00 till 18:00. Det känns lite snopet måste jag säga, men jag ska göra det bästa av situationen. Jag har tänkt att jag, med den fritid jag får, ska försöka att satsa lite på mitt skrivande och mitt läsande. Likadant ska jag försöka att lära mig att producera på riktigt och försöka mig på både Ableton och Cubase.

Lektionen idag var bra, jag lärde mig en del nya tekniker och bättrade på några gamla. Något som var riktigt kul också var det faktum att av 7 personer var 4 tjejer! Häftigt tycker jag eftersom vi inte har en enda kvinnlig DJ i Östersund.

Nu har jag plöjt första säsongen av Family Guy ikväll och njutit. Nu väntar sängen på tok för sent men jag har ingenting planerat imorrn ändå, så jag behöver inte passa några tider. Ska skaffa mig ett engelskt nummer imorrn också - så håll i hatten!

Fred på jorden (får vi snart hoppas) och kärlek överallt!

1 kommentar:

Skie sa...

Hola gubben!
Ensamresenarerna e ute o ror pa sig verkar det som. Skillnaden ar avstand o storlek pa stad... kan inte riktigt pasta att Devonport pa norra tasmanien ar en varldsmetropol precis. Benamningen "trou du cul du monde" ar vall en mer traffande beskrivning.
Fick ditt sms... kommer inte ihag om jag svarade. :P
Hoppas du har det super iaff! Funderar fortfarande pa sommarplanerna, lockande som fan! :)