lördag 24 januari 2009

Deliverance (London day 1)


Det här har ju känts som en nyttig och produktiv dag - eller?

Ja nyttig har den varit minsann, jag har hunnit släna iväg ett gäng svar på några annonser, ringt och bokat visning på måndag och fixat ärenden med banken och allting. Det enda jag inte har gjort idag är att ha varit utanför dörren - än.

Jag skulle ha rekat lite och kollat läget, var man ska ta vägen, vad ett kontantkort kostar och framför allt vad ett tunnelbanekort kostar! Det finns tid för det imorrn får jag hoppas! Ska träffa Martina imorrn också - det ska bli trevligt, då får hon guida runt mig lite..!

Vandrarhemmet är riktigt mysigt. Det ingår frukost och gratis internet och jag har redan börjat snacka med människor. Jag bor bl.a. med en medelålders Engelsman som sitter och spelar Railroad Tycoon 3 hela dagarna samtidigt som han skriker "I gotta start DOING SOMETHING WITH MY LIFE!!" och en Amerikan som pluggar döda språk och faktiskt pratar flytande modern Hebreiska. Jag är nöjd med Franska, Engelska och Svenska liksom..

Nu blir det up and away för lite "luddag". Jag har verkligen bara suttit vid datorn idag. Har en middagsvoucher på baren här nere för en öl och valfri rätt för five quids! GAH!

Jag tar livet som det kommer och nu gäller ingen djungellag förutom den som lyder "Hakuna matata", "carpe diem" eller "mañana, mañana!"!

Fred på jorden och kärlek överallt!

Inga kommentarer: