söndag 18 januari 2009

Spitfire

Bloggtorkan har dragit in över the Deeper End.

Jag kan inte annat än skylla på min första riktigt hektiska vecka hemma! Efter en dryg månad utomlands, 4 veckor på Nya Zeeland och 3 dagar i Sydney så har det varit mycket att packa upp och att tvätta. Många timmar att sova igen och jetlagga ikapp på. Jag har ju varit tvungen att ställa bak min biologiska klocka hela 12 timmar! Försök göra det på en natt säger jag.

Det hela har resulterat i fantastiskt tidiga mornar. Jag har vaknat mellan 04:00 och 06:30 och varit ap-pigg - vilket har varit en aning frustrerande. Jag har dock kunnat somna om någorlunda, tills klockan har ringt och då har det bara varit full rulle. Förra Söndagen låg jag och stekte på Bondi Beach, i Torsdags klev jag upp till -18'C och snålblåst för att åka på körlektion. Skillnad? Ja. Do I like it? Mjaaa. Snö i all ära, och den äran är stor, men det är lite kallt. Jag får helt enkelt tåla att mina vänner kallar mig en kärring så länge!

Vad har hunnits med i veckan?
  • Uppackning? Check
  • Tvättning? Check
  • Umgänge? Check
  • iPod-pill? Check (Har ju en ny!)
  • Mixning? Check
  • Umgänge? Check
  • Fika? Multicheck
  • Fest? Check
  • Film? Check
  • Lyssna igenom alla nya skivor? Check
  • Ihoppackning av rummet? Check


Freshness! Jag har hunnit med massor!

Nu då? Vad händer nu? Ptja - den som trodde att allt var över har fel! Måndagen blir full! Börjar med teoriprov på morgonen, lektion och uppkörning på eftermiddagen, forstatt packning. På tisdag ska jag upp till Åre för att hälsa på grapparna, Onsdag beräknar jag att jag börjar packa på riktigt. Senast Torsdag ska allt vara nerpackat från rummet och jag ska ha min väska kvar. Varför senast Torsdag? Jag åker 06:00 på Fredag!


Bäst tidsfördriv när man väntar på att tvättmaskinen ska bli klar!

Fred och Kärlek på jorden!

1 kommentar:

Anonym sa...

teori och uppkörning samma dag? Leeskitt värre! jag håller tummarna för dig imorgon, mannen! Lycka till!