torsdag 5 februari 2009

Pills and Thrills (London, day 13)

Då, vad var det jag sa? Bloggtorka? Just det!

Kära vänner, läsare, terranauter och andra filurer! Jag har det faktiskt bra under alla omständigheter med försnillade telefoner och t-banekort. Det finns inget att göra förutom att bita i det sura, bittra, äckliga äpplet och inse att det inte finns nått att göra! Mobilen, numrena och alla sms kommer jag aldrig få se igen så jag får helt enkelt försöka komma ihåg så många nummer och fina saker som möjligt.

Då Sofia kom i Måndags hade hon ju med sig en ny telefon som naturligtvis inte funkade med Vodafone så var jag tvungen att köpa en sproilans telefon. Hur mycket kostade den frågar ni er? 20£ inkl. 5£ att ringa för. Låst till Vodafone så att jag inte kan använda den i Sverige? Jajjemän.

Det är dock en telefon som inte gör så mycket om någon tar, om jag tappar den i en toalett eller väljer att köra över med en bil, så det är bra!

Hur har dagarna förflutit? Stilla! Allt har ju frusit i London p.g.a. 15 cm snö. 15 CM! Det är inte mycket i vårt norra land men här är det mer snö än de haft på 50 år, så jag ska sluta klandra dem för att de hanterade sitt kaos så dåligt, trots att de gjorde det!

Att skolorna stängde i två dagar, att folk stannade hemma från sina jobb, att alla bussar blev inställda och att tunnelbanetrafiken havererade beräknas ha kostat Londonborna och dess industri: ......700 Miljoner pund.... En SVINDLANDE summa pengar för 15 cm snö! Tänk om vi skulle betala SkiStar över 7 miljarder för en halvpistad backe med så lite snö som 15 cm!! Helt sjukt...



Lyssnade på Allister Whitehead igår - en DJ-legend och duktig producent. Han pratade mycket och länge och väl! Jag tror att många på colleget kan ha upplevt hans föreläsning som ganska pessimistisk och nedslående - jag tyckte dock tvärtom! Det var bra att han berättade att man faktiskt är i en industri där det gäller att sälja sig. Det gäller att så skamlöst som möjligt sätta sig i första rummet och att våga ta för sig. Jag är beredd och jag vill - det är ju en dröm!

Nu väntar en stilla natt efter en lång och hård igår. Det blev mycket dricka på lite för lite mat så det kickade in efter ett tag - precis som jag sa att det skulle göra. Dagen idag har varit mindre rolig men ganska behövd ändå. Det har blivit film, macka (2£ för en apstor lyxmacka på en mackbar här i närheten - so-long Sucker Subway), lite snacks och umgänge med de underbara fransoserna Thierry och Pierre-Antoine!



Timbuk får avsluta med vad jag tycker är dagens viktigaste lektion.

Fred på jorden (jag hoppas fortfarande) och kärlek över allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit! 700 miljoner pund? Freakin' much, dude...
Haha, snygg namedropping som kommentar:P hur känner du Tanja?