fredag 20 februari 2009

Endless (London day 26)

Jotack, eller ska jag bara rätt och slätt säga: ”JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!”

Precis som förut hävdar jag att det finns en typ av människor som kan vara så glada som oskulder när det väl beger sig – och det är DJ:s!

Min mix satt! Ooooh fy faaaan vad den satt! Några små svängningar, men det går att reparera och det gjorde jag minsann! Gah! Jag är nöjd, nöjd, nöjd! Glömde jag att säga att jag är nöjd?

Jag kämpade i en timme först med att försöka och försöka, sen fick jag totalt hjärnsläpp och valde att distansiera mig från mixen ett tag. Jag började mixa ambient och chillout bara för att komma ifrån dunk-dunket ett tag. Det gick förvånansvärt bra och jag har den mixen inspelad också – 26 minuter lugnande musik – in case anyone needs a chill-pill!

SEN JÄV*AR! Jag satte igång på en gång, bytte intro, bytte några låtar och körde – och gyyyd vad bra det blev! En ca. 42 minuter lång dunka-dunka-dunka-mys-dunka! Ghiip! Det kommer att finnas en länk så att man kan tanka om man känner för det!

Jag dedikerar mixen till två personer:
Farfar, inte för att jag tror att du skulle uppskatta musiken utanför att utan dig hade ingenting varit möjligt, du saknas mig något enormt och jag är tacksam över att ha fått ha haft dig i mitt liv.

Ruub, förutom att du är en stor inspirationskälla i mångt och mycket så är du min äldsta och bästa vän och jag tror VERKLIGEN att du kommer att kunna uppskatta dunket! (Lite lagom mycket minimal sådär.)

Fred på jorden och kärlek överallt (och JAG TROR PÅ DET JAG SÄGER!)Ps. Mixen kommer inte upp någonstans innan Måndag då jag ger den som demo till min lärare! Ds.

2 kommentarer:

Åsa Kristina H sa...

NÖJD, nöjd, nöjd - mannen här är väldigt nöjd - nöjd, nöjd, nöjd - ja, han är GLAD för han är NÖJD!!! Härligt jobbat, Freddieboy :D Kan knappt vänta tills jag får höra den!

Speciellt skulle jag nog behöva the chill-pill, för jag är helt galet upp i varv just nu!! Deg har just gjort sin första Tenta - gah! Men jag kan inte sluta vara stressad över den nu... Chill-pill, give me! ;) Saknar dej, min vän! Kraaaaam

Ruub sa...

Känns sweet att både ha en egen låt OCH vara en av de få lyckligt unnade som fått höra låten;)... btw, kom HEM!