torsdag 12 februari 2009

Mirage (London day 19)

Ännu en riktigt vacker dag i den här staden. Solsken och avgaser, fågelkvitter och polissirener och andra härliga kontraster.

Hur har då jag tillbringat denna vackra dag?

Inne - framför en dator.

Låter det inte lockande så säg? Att bara få skita i solskenet och liksom nonchalant sitta inomhus och låtsas som att man inte bryr sig om hur mycket solen skiner. Skratta solen lite i ansiktet och få visa att den minsann inte kan få mig att göra vad den vill! Underbart eller hur? Jag tog upp kampen!

Grejen var den att jag lovat mig själv att idag var dagen då jag skulle fixa mina nya låtar från Beatport, bränna dem på skiva och sen bege mig ut till studion. Del ett och två är i princip klara - det har tagit sådan evinnerlig tid bara. Sofia var vänlig nog att köpa brännskivor till mig när jag var totalt osugen på att gå och shoppa med tjejgänget - och i all välmening när hon stod förvirrad bland skivorna köpte hon "fel" skivor. Bra skivor, absolut, men att skriva i max 4x hastigheten när jag normalt ligger på mellan 40x & 52x, då blir det lite segt. CD-RW är det visserligen, så det är ju positivt - men kommer jag någonsin att ORKA skriva om dom..? Tveksamt..! Så nu, snart 4h senare så är jag 3 nya ljudskivor rikare, snart kommer nummer 4.

Fred på jorden och kärlek överallt

1 kommentar:

Anonym sa...

Lät onekligen bra med solsken faktiskt, här är det solsken men ingen värme alls. Jag tycker om snön men inte kylan, fy attsingen!

Hur kan du inte veta vem Thomas Järvheden är? Komiker, en rolig sådan. Hans reklam om sin DVD går på tv just nu, så försök fixa in någon svensk kanal så kan du se honom:P Piiiis