tisdag 17 februari 2009

Dirty Sticky Floors (London day 17)

Bytt hostel nu i all hast och det är spännande. På fler än ett sätt.

Bor med 7 andra, visserligen är de bara två i rummet nu, men det är 7 bäddar utöver min. En heter Pedro och han är tydligen en filur, hans kompisar, tre olika, har varit och letat honom hela morgonen och jag har bara gett samma nedlåtande svar till alla: "nej, det är bara jag i rummet - jag vaknade nyss och har ingen aning om var han har tagit vägen". Sicken filur! Dra utan att säga till sina kompisar!

Nu är Sofia på jobbet och jag nördar. Det som skulle vara gratis internet visade sig kosta 1£/halvtimme - vilket är snordyrt (särskilt om man, bortskämd som jag är) kommer från Palmers där det var gratis. Och WiFi i hela huset? Vilket skämt! Tillbaka till GlobalGossip i alla fall, så det var ju tur att jag behöll kortet! Clink håller inte vad de lovar. De lyckades även strula till hela vår bokning så att Sofia inte höll på att få något rum, det löste sig efter 1½ timme men då hade hon redan bokat in sig på ett annat hostel fr.o.m. Onsdag för att hon var så less.

De fick helt enkelt kringgå sina policys och boka om och boka rätt "så tätt inpå". Det hela var deras misstag så det får dom ta. I korridoren luktar det unket och vidrigt, housekeepingen gjorde "en Fredrik" och torkade golvet på de ytorna det var öppet att torka på.

Negativt!
Fred på jorden och kärlek överallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät som ett ypperligt tråkigt Hostel! Särskilt tråkigt det där med internet, för då kommer man inte se dig ofta surfa runt på nätet..

Pötz