fredag 4 februari 2011

Kanske, Kanske Ses Igen

Hade en underbar kväll med vänner igår. Efter att de slutat jobbet så gick vi till ICA och provianterade lite och köpte grejer till kvällens middag jag tänkt att göra. Jag har ju "vegetariska veckan" den här veckan - så oavsett vad jag skulle göra så var det uppenbart att det inte skulle vara något som helst kött.

Jag visste ungefär vad jag hade i kylen så jag passade på att komplettera för att kunna göra en riktigt god broccoli-soppa! Väl hemma så satte jag igång med matlagningen direkt och gjorde hela köket till mitt. Jag kunde inte gärna sätta någon annan i arbete då jag hamnade i det "kreativa stadiet" då jag inte vet vad jag själv gör för än jag har gjort det. Så det var lite svårt att försöka kommendera ut arbetsuppgifter till folket.

På menyn stod i alla fall till slut: Broccoli- och fänkålssoppa med ostgratinerat vitlöksbröd. Det blev riktigt, riktigt gott faktiskt!

Vi satt och pratade en lång stund och skrattade och jag bara njöt. Jag älskar att se gamla vänner ur nya vinklar och jag älskar att se nya vänner våga dela med sig av sig själva. Vi avslutade kvällen med en spontan äppel-efterrätt till filmen "I Rymden Finns Inga Känslor", en sjukt bra film faktiskt.

En kväll fylld med god mat, allvar, skratt, kärlek och glädje och popcorn.

Jag kände för första gången på länge att mitt hjärta dunkade hårt innan jag somnade igår, tack vänner!

Kärlek!

1 kommentar:

Gunhildsblog sa...

Det låter som en underbar kväll! Lycka!