söndag 5 april 2009

In My Room (London)

För ett tag sen snappade jag på tunnelbanan upp en tidning, eller en extrabilaga kan man säga, med titeln "1000 Songs Everyone Must Hear". Så gissa vad mitt projekt nu är...?

Enda sen jag blev inbjuden till Spotify känns det mycket lättare helt plötsligt, det blev så extremt segt att Youtube:a upp alla låtar man ville höra - det var helt enkelt inte värt all mödan. Allt finns inte på Spotify, så lite måste man Youtube:a (vilka fantastiska verb vi använder i Svenskan helt plötsligt). Många av låtarna har man redan hört - Beatles - Yesterday t.ex., vilket är en underbar låt - men då spanar jag hellre in de 900 andra jag inte har hört!

Jag har för övrigt haft en underbar dag i vårsolen. För nu är det ÄNTLIGEN vår i London. Jag har legat i linne i Holland Park i solskenet, på min tröja, och ätit vindruvor, chips och nötter och druckit juice och njutit. Snacka om att smälta ett vinterhjärta! Jag har även blivit bjuden på bal - mycket angenämt! Så tack för det Schteina. Det är tråkigt att du inte får gå med Gurra - men jag ska inte klaga för jag hade det sjuuuukt kul sist - så TACK, TACK, TACK!

Fred på jorden och kärlek överallt!

1 kommentar:

Schteina sa...

Jag ska se till att du får ännu roligare denna gång ;)