tisdag 24 mars 2009

Into My House (London)

Tulpaner blommar för fullt i Amsterdam, snödroppar i Uppsala och oidentifierbara men väldigt vackra blommor blommar här. Det är milt väder och vissa dagar kan man nästan hela dagen gå i t-shirt. Det är verkligen som att vi är på väg mot våren - precis den årstid jag ville uppleva här!

Eller var det? För det hela börjar likna ett April-väder hemma! Är det jättesoligt på förmiddagen kan det spöregna på eftermiddagen och därefter droppa till -1 på natten. Det är riktigt busigt väder och det kanske inte är så konstigt att detta, tillsammans med min vanliga dåliga hälsa och ett litet instängt klassrum full med A/C-stinna människor, har gjort att min röst närmast är obefintlig.

När jag väl låter (på något vänster) så dras tankarna till en blandning mellan en förkyld Barry White och en hes Kurt Cobain. Vackert eller hur?

Idag väntar massage, hårklippning och kanske en fika med Agnes eller Martina. Jag är så otroligt less på min kalufs däruppe så ni anar inte hur skönt det här ska bli!

Fred på jorden och kärlek överallt!

2 kommentarer:

Gunhildsblog sa...

Även här skiftar vädret fjällmässigt.
Kan rekommendera Aloe Vera, det håller mig igång! Trist att vara sjuk i en spännande miljö...

Anonym sa...

Jamen vadå, de flesta brukar ju gå ner till slutet av inlägget för att kolla hur långt det är först - därför skrev jag det där nere, hehe.

Kul att du börjat blogga igen ;) Hoppas nästa spelning går lika awesome, och att du inte spräcker ditt andra öga, hehe! Kiss