torsdag 11 december 2008

Glory Box

Resan har gatt otroligt bra hittills och trots nastan 18 timmars vantetid i Helsingfors och dryga 12 i Hong-Kong sa kanns det ju onekligen forbaskat vart det for tillfallet! Passade pa att spana pa massa film pa planet. Bl.a. Mamma Mia!, Swing Vote (jattesot film - se den!), Kungfu vs. Hiphop, Over the Hedge m.fl. m.fl.

Vi landade i Auckland klockan 13:00 i Onsdags och motte sedan upp Lisa och Sandra pa flygplatsen efter ytterligare lite vantande. Forsta dagen gjorde vi inte mycket mer an att ata, och jet-lagga ikapp. For Lisa och Sandra, med en dryg tre timmars jetlag var det inte sa farligt, men for mig och Asa med en dryg 12 timmars jetlag kandes det lite varre! Den natten sov vi totalt i 13 timmar.

Det borjar kannas battre nu - men visst marks det att man inte riktigt ar hemma i tiden. Magen och aptiten hanger inte riktigt med men det borjar kannas battre. Huvudet ar lite halvt om halvt med - men med tillrackligt mycket vatten sa funkar aven det! Idag ar forsta dagen med sol och det varmer faktiskt pa riktigt bra - i ovrigt har vi haft Svenskt sommarvader - till Asas fortret. "Jag akte inte pa min forsta utlandsresa, runt halva jorden for att uppleva SVENSK SOMMAR!!!" var hennes uttalande... Jag forstar henne!

Vi har mest vandrat omkring i denna monstruosa stad. Alla kor bil och alla kor som galningar.. Det kanns lite grann som Lima fast lite mildare. Det tutas inte lika mycket.

Igar var vi pa toga-fest har pa hostellet (som ligger mitt i smeten - ett stenkast fran den centrala shoppinggatan (med allt liv och stok som tillhor)) och dar traffade vi mycket folk. Jag stod och slangde kaft med Aussies, Skottar, Engelsman och andra skona filurer nar jag spelade biljard. Dar marktes jetlaggen ocksa. Efter tva 33cls ol kande jag att jag inte riktigt var med i alla svangar och biljarden gick darefter..! En av killarna undrade lite spydigt om "my husband" skulle ta och borja lira snart..! Det var bara att skratta!

Idag ska vi pallra oss ivag till Skytower som ar det hogsta tornet pa den sodra delen av hela jordklotet(!!). 192m hogt och med mojlighet att bungy-jumpa - ta't lugnt, det tanker inte jag, eller nagon annan heller for den delen, gora. Vi ska nog kaka lunch daruppe, for de har en buffe for 19.95$.. Vilket LATER mycket - men om du vill omvandla det i Svenska kronor sa tar du NZ-dollar-priset och gangrar med 5 (da blir du glad nar du kommer hem och inser att du har massa pengar till overs..!).

ALLT ar for ovrigt helt obskyrt billigt har nere. Dagens Subway-macka? 20:-.. Farskpressad Smoothie...? 20:-.... 4 ratters Tapas-middag med tillhorande tva ol.....? 20... njaa.. ca. 120:-.. Men fortfarande - VA!?!

Likadant med prylar - en ny barbar dator: 2300:-! Det kanns bara lojligt! Det kanns inte som att man kommer behova vrida och vanda pa alla slantar anda.

Fred pa jorden och karlek at er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Yay, vad roligt det låter:D Och billigt är fan the shit<3