torsdag 29 maj 2008

del sjuttiofyra (Dag 7 - STUDENTBLOGG)

Med endast 7 dagar kvar till studande fest så tänkte jag att jag ska försöka slita tag i mitt bloggande på riktigt och komma igång. I alla fall för att träna mig inför det planerade dagboksskrivandet jag ska göra under min resas gång.

Så vad har hänt?

Ja - igår var det mösspåtagningsbal vilket betyder ett stort steg närmre studenten, det som nästan känns roligast med alltihop var att veta att betygen är satta och att det egentligen bara är att glassa kvar! Det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av efter 4 års intensiva gymnasiestudier.

Balen var i alla fall inte så mycket som en bal utan mer som en stor fest för privat inbjudna. Det smäckra priset på 120:- gjorde att de totalt 580 biljetterna såldes slut, för ALLA skulle ha chansen att få gå! Bra initiativ och kul att Wargen faktiskt tänker på alla sina studerande.

Då det var lite av en blinddate-bal så hade man ingen aning om vem man skulle sitta bredvid och det gjorde det hela ännu mera spännande faktiskt. Alla var lite lagom nervösa och ingen visste riktigt hur man skulle kunna hålla igång ett samtal med massor med okända människor. Jag hade turen att hamna med ett jättetrevligt snackglatt gäng - men nog var det jag som fick dra lite i tåtarna för att samtalet skulle rulla vidare.

Med maten i magen, mössan på huvudet och alkohol i kroppen så begav jag mig hemåt runt 01:20 då jag var kalastrött. Jag är inte det minsta bakis idag vilket är VÄLDIGT skönt faktiskt - ett bra avvägt drickande helt enkelt.

Idag då?

Diskande, städande och glassätande med Lisa står på schemat. Känns som en relativt trevlig dag i alla fall! Har även beställt mitt Interrailkort nu till den 14:e Juni - så nu är det inga undanflykter som gäller. Appropå det så måste jag börja packa också!


on the aesthetics of documentation, loop 1 from tehn on Vimeo.

Ibland känns livet lite som en konstig konstfilm - lite såhär - eller hur?

Inga kommentarer: