tisdag 6 maj 2008

del sextiotvå

Jag är less, rejält less. För aldrig blir det som man tänkt sig? Visst är det så?

Det går nästan aldrig att förutse allt ut i minsta detalj och innefattar även planerna en annan mänsklig faktor går det definitivt alltid åt pipsvängen vad det gäller struktur.

Jag blir bara så förbannad när det helt uppenbart finns barriärer i vissa människor som gör det helt omöjligt att nå dem eller att göra sig förstådd i närheten av dem. Folk som, som det känns som i alla falla, medvetet gör allt för att komplicera den mänskliga kommunikationen som är så vital.

Jag som tänkte gå på med "raka rör" blir helt plötsligt helt ställd när jag inser att vad man än gör, gör vissa allt för att missuppfatta en?

Gah, totalt osammanhängande - men jag måste fråga som den underbara karaktären Leif G.W. Platon "är möten med andra människor så pass viktiga att vi kan välja att dö för dem"?

Fuck it allt. Detta som såg ut att bli en sån bra dag - jag borde vetat bättre.

Inga kommentarer: