onsdag 16 april 2008

del fyrtiofem




Okej, here's the deal. I sommar, runt den 19-20:e Juni så drar jag - jag sticker!

Igen - tänker ni? Vart fasen ska han den här gången nu då? JO! Jag ska uppfylla en till dröm, jag ska ut och interraila! Det är relativt billigt, det är smidigt och jag tror att det är ett utmärkt sett att resa runt på.

Satt också och skissade på vad man skulle kunna behöva och liknande inför en sån här resa. Jag menar, så många länder, så många olika bakteriefloror och så mycket olika kulturer. Så ja - vaccinationer är ett måste, ska fylla på det mesta jag har tror jag. Likadant ska jag uppdatera båda mina Europeiska reseförsäkringar, skaffa ett nytt pass, skaffa ett nytt bankkort, köpa interrail-kortet givetvis och massa annat.

Men jag skissade också på min rutt! Den blir antagligen något som följer den här kartan lite grann. Punkter är ställen jag ska stanna på och ja, linjer är väl ungefär som jag tänkt färdas. Vi får se hur det blir med rutten - den kan ju förändras beroende på en massa saker, men jag ska sticka - det är bestämt!

Interrailnet.com

Euro <26
Couchsurfing!

Jajjemums! Allt börjar väl något så när klaffa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Höhö, själv så behöver jag inte ta någon äckel spruta förenns jag är 20... Har redan tagit alla sprutor som går att få. Du ska se mina "Gul boken" böcker.

Att bo utomlands har sina fördelar ändå ^^,

// Linda.

Fredrik Scheike sa...

Nae inte jag heller egentligen, men det är alltid bra att kolla upp ifall man behöver fylla på nått!

Du ska se min Gula bok också - den är helt fylld med allt möjligt diverse!