lördag 31 oktober 2009

BYOB (Vancouver)

Shit, det här är ganska stort alltså. Jag menar, jag bor i en helt annan stad, en helt annan världsdel och rör mig i en helt annan kultur. Staden Vancouver är riktigt stor och det är faktiskt ingen lögn att det känns större än London, trots att så inte är fallet.

Antar att det är alla extremt stora byggnader och extremt höga höghus - och säkert också eftersom att allt är så fyrkantigt och opersonligt. Samtidigt är det otroligt lätt att hitta och alla människor är helt underbart snälla och hjälpsamma.

Så vad har hänt? En vecka har fortlöpt och vi har hunnit med helt galet mycket. Vi har i princip allt som behövs, det enda vi behöver är ett part-time jobb som gör att vi kan försörja oss fram tills dess att vi åker till Whistler och jobbar!

Allt går fan betydligt bättre och smidigare än vad jag nånsin skulle ha vågat tro. Men vi är ju tre jäkligt driftiga killar som tar tag och löser det vi behöver lösa och lämnar det som löser sig automatiskt att lösa sig automatiskt.

Jag och Oskar har faktiskt redan diskuterat att stanna längre än ett år - vi kommer ju ha en helt möblerad lägenhet och det känns smådrygt att punga ut så mycket som vi måste för att sedan bara lämna/kasta det.. Mae vi får se vad som händer helt enkelt!

1 kommentar:

Gunhildsblog sa...

Hm, blir jag förvånad .. ?
Ta chansen nu när den bjuds, sök ngt annat jobb oxå, skapa kontakter till ett liv efter OS och .. äsch, allt det där vet Ni redan!!
Kram!