söndag 5 oktober 2008

Turn The Tables

@Âsa:
Det gör ingenting vettu, jag svarade ju för att jag ville svara - sâ skicka gärna fler! Det gör mig bara glad! Kram min favvis!

Tredje dagen!

Vild vild dag. Började med en slöstart - gâ upp klockan 10 och uppenbarligen vara den sista som kliver upp i familjen Lafay. Äta "nyttig" chokladmüsli och dylikt till frukost. Drack totalt 4-5 koppar kaffe och kände att livet började vakna till liv i mig. Skönt. Corre skulle iväg pâ gitarrlektion sâ medan han var där sâ lirade jag och hans yngre bror CS med deras lag över internet. Behöver jag poängtera hur mycket jag drog ner deras lag i dyngan...? Tur att dom var förstâende och skillade - annars hade jag väl blivit mördad IRL ocksâ! När Corre hade kommit hem sâ var det i princip dags att käka lunch pâ en gâng. Flundra med potatis och grönsaker - förbaskat gott! Efter efterrätten som bestod av varma fikon med honung sâ dök Tim helt plötsligt upp eftersom hans respektive skulle iväg och spela fotboll.

Vi hängde ett tag här hemma och spelade Gran Turismo innan det blev dags att dra ner pâ stan och köpa massa sprit inför kvällen - "som vi Svenskar inte visste om". Efter avklarade affärer och vârt möte med Anna som dök in i vâr lilla grupp sâ bar det av upp pâ stan. Stannade och köpte cigaretter och var ändâ framme lângt före alla andra. Väl framme var det som vanligt kaos med att försöka organisera upp allt. Sâ vi bestämde att vi skulle träffas vid vâr vanliga träffpunkt, framför bageriet, klockan halv 7 innan vi skulle iväg pâ festen "som inte var en fest".

Jag, Corre, Tim och Anton gick hem till huset och lirade CS i vanlig god ordning. De fick storsmisk av Corre och jag satt mest och garvade. Corre följde Anton tillbaka till samlingsplatsen medan jag och Tim satt kvar och spelade dâ vi skulle fâ skjuts dit. Jag hade gjort mig i ordning under tiden och kände mig ganska snygg och lätt överklädd - men det fâr man bjuda pâ.

Det visade sig sen att Fransmännen hade hyrt en stor lokal där man lätt kunnat klämma in 60 pers till utan att det gjort nâtt. Vi ât, vi dansade - eller ja, jag dansade och till slut fick jag upp alla pâ golvet. I vanlig ordning styr man skiten - precis som det alltid varit pâ G3 och Twain. Trerätters middag, vin, kvinnor och sâng - det var en över lag mycket lyckad kväll.

Vi hade dock köpt för mycket dâ det blev uppenbart att vissa inte kunde hantera det dom drack. Nân hade börjat röka pâ, nân kexade, flera blev extrem-emo och jag som äldst fick se till att gick rätt till. Den Franske DJ:n hade blivit petad av en Svenska med för mycket sprit i kroppen som inte lyssnade pâ nâgon - jag höll pâ att bli riktigt, riktigt förbannad där ett tag. Stroben dunkade sönder och trots att flertalet människor började mâ dâligt ville hon inte lyssna.

Dâ min respektive är nykterist sâ drack jag inte mycket, tvâ-tre muggar öl. Bara för att det var gott. Jag dansade, tog tag i städningen, styrde lekar, samlade muggar, tröstade folk, talade folk till rätta och allting - sâ jag har nog faktiskt gjort mig förtjänt av resan!

Inga kommentarer: