onsdag 8 oktober 2008

Sincere For You

Oj, mycket har hänt sen sist jag skrev!

Snabb resumé av dagarna i Frankrike fr.o.m. Söndag!

Lördags var ju den stora festen pâ kvällen sâ i Söndags - efter att verkligen ha sovit ut länge och väl, plus en extra tupplur bara för att jag kände för det , sâ gick vi iväg till Erika och Emma för att fira Erikas födelsedag (som vi redan firat pâ festen). Det var mycket trevligt och mycket folk. Men har ni nânsin varit med om ett födelsedagskalas där man druckit tequila tillsammans med târtan? Det här landet upphör aldrig att förvâna. Sen hem, fâ en cocktail direkt i handen och sätta sig till bordet för att käka Arcas - friterade torsk och grönsaksbollar frân Bretagne, faktiskt sjukt goda!

Mândag är ju skoldag sâ vi chillade runt pâ skolan och jag gick pâ Spanska - hon försökte fâ oss att prata massor och jag kände mig totalt bortvillad! Jag har ju bara läst Spanska i ett âr, men jag förstâr bra sâ jag översatte medan en annan Svensk pratade, bra arbetsfördelning! Efter Spanskan spelade vi kort, sen var det lunch och sen gick jag, Marcus och Tim iväg till LAN-hallen för att spela lite CS och CoD4 (jag blev sjukligt ägd pâ bâda tvâ av mina nördar till kompisar). Iväg tillbaka till skolan, hem och där brâkade Corre och hans pappa heeeela kvällen om att vi skulle fâ gâ ut eller inte. Vi gick till slut inte ut och det var inga jättebistra miner runt TV:n där vi kollade pâ "XIII". Sjukt bra miniserie som jag mâste se fortsättningen pâ, sâ det blir bara till att tanka!

Tisdag var iväg till Mont Saint-Michel och det var onekligen en upplevelserik tur. Tvâ timmars promenerande i kvicksand där vi kastade lera, maneter och döda krabbor pâ varandra. Vad gör man inte för att bevisa sig mogen..? Haha! När vi kom tillbaka gick vi hastigt och lustigt runt och skulle fika pâ en dryg timme i denna turistfälla av turistfällor. Pâ den första baren vi satte oss har jag aldrig varit med om dess like till otrevlighet. Hon skrekt ât oss, rev och slet i oss, skällde ut oss för att vi avbröt henne i nânting och tyckte att vi var dumma i huvudet som "inte pratade Franska". Needless to say, vi gick därifrân och svor pâ att varna alla för Miss Fatcamp '08 - den subban. Vi gick till en annan bar, ruinerade oss pâ kaffe och crêpes och annat gott och svor över den dâliga servicen. Vi gick tillbaka till bussen, lite fattigare, lite mättare och mycket argare!

Dagen idag har varit mycket intressant. Spela kort och försöka komma ihâg Tarot, titta pâ Corres klass som simmade, en kebab on roll, bowling där jag vann, biljard där jag vann, Dancing Stage 2 där jag taktiskt placerade mig näst först, Time Crisis där pistolen faktiskt inte funkade, Michael Jordan-flipper där jag la mig och 64 halvtaskiga negativa pâstâenden om varför snö skulle vara djävulens pâfund. Pâ bowling-hallen drack jag även tre öl - Affligem, 1664 och en Desperados - mycket najs! Vi avslutade med att kolla pâ fotboll och sen gick vi hem till Corre sâ att han kunde göra läxor och här sitter jag - nördar Facebook och Blogg.

Nu ska jag gâ och vila lite och ta igen mig! Jag har ju marscherat sjukt mycket idag! Hela 14945 steg för att vara exakt.

Mycket mycket kärlek till er alla!

1 kommentar:

Åsa Kristina H sa...

haha, de är sannerligen inte riktigt kloka de där fransmännen! ;) När ska du ta ditt förnuft till fånga och styra kosan hemåt igen, käre vän? =) saknar min favvis