tisdag 9 augusti 2011

Set This Fucker Off

Mindre än 48 timmar tills jag försvinner från Östersund denna gång. Denna gången känns det dock sjukt mycket mer verkligt och läskigt än tidigare. Jag kan inte beskriva det, men jag antar att det beror på att jag för första gången åker så pass långt - så pass ensam. Jag känner ju inte en käft i New York och nu ska jag helt plötsligt bo där i minst ett år.

Jag har pluggat utomlands tidigare, men skillnaden mellan att bo i London eller Clermont-Ferrand och att bo i New York är inte bara en skillnad i tidzon - det är faktiskt en astronomisk skillnad. London är en underbar stad, missförstå mig alltså rätt - men då är New York som att någon har tagit två London och lagt de ovanpå varandra. Inte bara för höghusen utan för stämningen och kulturen. Det är riktigt spännande och jag är helt övertygad om att jag kommer lyckas (på ett eller annat sätt).

Bilen, förstärkaren och fyra högtalare och datorsurroundet är iaf sålt så det gav i runda slängar nästan 12000:- bara sådär. Känns fruktansvärt bra att ha sånt gjort - ju mindre ansvar och tänka hemma - desto mer ansvar och tänka.

Nu är det dags. GOD NATT och KÄRLEK!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Iiiiiiiiiihhhhh! Klart du kommer lyckas, bara att tro på dig själv så är det ingen big deal. Kärlighet ;)