onsdag 20 februari 2008

del sjutton

Ibland undrar jag hur folk tänker? Vilka budskap de vill förmedla i och med sitt handlande, sitt agerande eller sina yttranden? Hur berörs vi egentligen av alla runt i kring?

Vad föranleder då denna diskussion?

Jo, som bekant har jag ett litet personligt agg, som en sorts törn i sidan eller som en liten jävla Jack Russel Fucking-terrier som aldrig slutar hoppa. Denna någon bör inte nämnas vid några namn enligt all svensk lagstiftning så då tänker jag naturligtvis vara laglydig.

Men jag undrar verkligen hur framförallt denne någon tänker? Vad vill denne ge för bild av sig själv - vill denne någon verkligen att jag ska tycka illa om densamme eller är jag inne i ett för sollipsistiskt tänkande? Allt kretsar ju inte kring mig (tur nog..) så det kanske är ifrån mig felet utgår och inte från denne någon. Jag ska visa att jag är den större människan och låta oförrätten gå förbi. Jag tänker inte bli långrandigt sur heller - behålla den positiva anden genom det mesta, det tror jag på.

Grattis för övrigt till aborginerna som äntligen fått ett erkännande för sitt lidande och ett sparsamt grattis också till Kuba där epoken "Fidel" äntligen gått i graven. Intressant ska det bli att följa den utvecklingen.

Inga kommentarer: